Honda Prelude Forum
 
Go Back   Honda Prelude Forum > Tech-Talk > 5th Gen Honda Prelude

Thread Title
how hard does 5th gens pull ?

 
Closed Thread
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)  
Old 10-26-2009, 10:02 PM
chuckbret's Avatar
Bronze Member
 
Join Date: Sep 2009
Location: quebec
Posts: 131
iTrader: (0)
chuckbret is on a distinguished road
how hard does 5th gens pull ?

First of all, I'm crazy over 5th gens, no matter what people think about it, but only for my curiosity, I was wondering how hard does the H22 pulls with minor bolt ons

juste tell me for example what cars you've pulled over with your 'lude, It will give me a decent idea :)

I will for sure be owner of a 5th gen next summer no matter what, but some of my friend say 5th gens preludes a quite slow, as I have never driven one, nor had a ride in one, I'd like to have your opinions 'bout it :)

thanks :)
__________________
Quebec Lude Rider !
'00 Milano Red Base
  #2 (permalink)  
Old 10-26-2009, 10:17 PM
HpreludeH's Avatar
Platinum Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: richmond va
Posts: 1,529
iTrader: (3)
HpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond repute
Re: how hard does 5th gens pull ?

lol i think you can figure out how hard they pull if you ask what ppl ran with what setup im feeling a nice thread starter with that one.. lol ....possibly??? ... i got a 4th gen f22a1 and i beat a 5th gen who just couldnt drive but who knows what i have!?!?! ;)
__________________


1995 Honda Prelude S "LuLu" (in the making) :)

MY JOURNEY TO 600WHP 95 TURBO PRELUDE BUILD THREAD vvvvvvvvvCLICK LINK BELOWvvvvvv

http://www.preludezone.com/4th-gen-h...refurbish.html


Cars are like Girls, you want every pretty one you see, But in the end you only Love Yours...
  #3 (permalink)  
Old 10-26-2009, 11:04 PM
Prelude1897's Avatar
Platinum Member
 
Join Date: Jun 2006
Location: TX
Posts: 2,149
iTrader: (45)
Prelude1897 has a reputation beyond reputePrelude1897 has a reputation beyond reputePrelude1897 has a reputation beyond reputePrelude1897 has a reputation beyond reputePrelude1897 has a reputation beyond reputePrelude1897 has a reputation beyond reputePrelude1897 has a reputation beyond reputePrelude1897 has a reputation beyond reputePrelude1897 has a reputation beyond reputePrelude1897 has a reputation beyond reputePrelude1897 has a reputation beyond repute
Send a message via AIM to Prelude1897
Re: how hard does 5th gens pull ?

I put an intake on and my car pulled soooo hard, I fell into my back seat and ended up running the car into a ditch. At least the damage wasn't too bad and easily fixable
__________________
97 Prelude-wrecked
00 Prelude-daily driver
99 Prelude-RHD Prelude
98 Prelude-Parts Car-SOLD
97 Prelude-RHD project#2
99 Prelude-Parts car-SOLD
99 Prelude-Parts car-SOLD
01 Prelude-Parts car-SOLD
94 Prelude-VTEC status-Traded for 98 Prelude
98 Prelude-traded for 94 prelude
97 Prelude-Parts car-SOLD
97 Prelude-Parts car-SOLD

44 preludes so far

  #4 (permalink)  
Old 10-26-2009, 11:08 PM
Not So New
 
Join Date: Aug 2009
Location: York, PA
Posts: 33
iTrader: (0)
protesttheliving is on a distinguished road
Send a message via AIM to protesttheliving
Re: how hard does 5th gens pull ?

yeah dude I got an ebay intake and loud muffler and it added like 50hp.

I'm probably around 300hp now.

But seriously, what kinda cars do your friends drive that they think 5th gens are slow?
  #5 (permalink)  
Old 10-26-2009, 11:12 PM
HpreludeH's Avatar
Platinum Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: richmond va
Posts: 1,529
iTrader: (3)
HpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond repute
Re: how hard does 5th gens pull ?

i take it back this is a pretty retarded thread lol i hope ^^you were not serious^^ lol since you said "but seriously" it made me reconsider lol
__________________


1995 Honda Prelude S "LuLu" (in the making) :)

MY JOURNEY TO 600WHP 95 TURBO PRELUDE BUILD THREAD vvvvvvvvvCLICK LINK BELOWvvvvvv

http://www.preludezone.com/4th-gen-h...refurbish.html


Cars are like Girls, you want every pretty one you see, But in the end you only Love Yours...
  #6 (permalink)  
Old 10-26-2009, 11:40 PM
Not So New
 
Join Date: Aug 2009
Location: York, PA
Posts: 33
iTrader: (0)
protesttheliving is on a distinguished road
Send a message via AIM to protesttheliving
Re: how hard does 5th gens pull ?

Quote:
Originally Posted by HpreludeH View Post
i take it back this is a pretty retarded thread lol i hope ^^you were not serious^^ lol since you said "but seriously" it made me reconsider lol
haha nah, I wasn't serious. I've just been readin a lot on this site and not posting so much until I learn some more...

and TS, you won't see any really significant hp gains with minor bolt-ons unless you have quite a few bills to spend. I bet your friends are just some of those kids that bash honda's even though they've never even driven one, amirite?
  #7 (permalink)  
Old 10-26-2009, 11:44 PM
HpreludeH's Avatar
Platinum Member
 
Join Date: Feb 2009
Location: richmond va
Posts: 1,529
iTrader: (3)
HpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond reputeHpreludeH has a reputation beyond repute
Re: how hard does 5th gens pull ?

Quote:
Originally Posted by protesttheliving View Post
haha nah, I wasn't serious. I've just been readin a lot on this site and not posting so much until I learn some more...

and TS, you won't see any really significant hp gains with minor bolt-ons unless you have quite a few bills to spend. I bet your friends are just some of those kids that bash honda's even though they've never even driven one, amirite?
ooh damm well sorry for bashin on ya my friend this site tought me alot when i first got my lude i didnt even know what vtec was an i thought i actually had an engine with vtec....unfortnatly i did not lol f22a1 niggggaaaa! lol but that only took me atleast a month of research haha but me and my lude "LULU" have came a long way lol
__________________


1995 Honda Prelude S "LuLu" (in the making) :)

MY JOURNEY TO 600WHP 95 TURBO PRELUDE BUILD THREAD vvvvvvvvvCLICK LINK BELOWvvvvvv

http://www.preludezone.com/4th-gen-h...refurbish.html


Cars are like Girls, you want every pretty one you see, But in the end you only Love Yours...
  #8 (permalink)  
Old 10-26-2009, 11:49 PM
98vtec's Avatar
H23 VTEC'd
ROTM!
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,476
iTrader: (0)
98vtec has a reputation beyond repute98vtec has a reputation beyond repute98vtec has a reputation beyond repute98vtec has a reputation beyond repute98vtec has a reputation beyond repute98vtec has a reputation beyond repute98vtec has a reputation beyond repute98vtec has a reputation beyond repute98vtec has a reputation beyond repute98vtec has a reputation beyond repute98vtec has a reputation beyond repute
Send a message via AIM to 98vtec
Re: how hard does 5th gens pull ?

depends what you have done. haha
  #9 (permalink)  
Old 10-26-2009, 11:58 PM
Banned
ROTM!
 
Join Date: Jul 2007
Location: ny
Posts: 1,801
iTrader: (1)
t3am 83rd is infamous around these partst3am 83rd is infamous around these partst3am 83rd is infamous around these partst3am 83rd is infamous around these partst3am 83rd is infamous around these partst3am 83rd is infamous around these partst3am 83rd is infamous around these partst3am 83rd is infamous around these partst3am 83rd is infamous around these partst3am 83rd is infamous around these partst3am 83rd is infamous around these parts
Re: how hard does 5th gens pull ?

stock runs around 15.0 in the 1320.
Closed Thread


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Never Seen a Car Pull This Hard EVER! Pulp_Fiction PreludeZone Videos 30 11-02-2009 04:31 AM
Pull a part? Prelude389 3rd Gen Honda Prelude 1 10-21-2009 09:35 PM
how to pull the crank? Camshafted 4th Gen Honda Prelude 5 08-10-2009 05:35 PM
Anyone pull the EGR valve? musicalmerlin 2nd Gen Honda Prelude 2 05-22-2009 01:07 PM
How do you pull the motor... si96Lude 4th Gen Honda Prelude 3 10-27-2008 10:18 PM


All times are GMT -4. The time now is 07:28 PM.



Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
LinkBacks Enabled by vBSEO 3.6.0 PL2 © 2011, Crawlability, Inc.
vB.Sponsors


Copyright © 2006-2009 PreludeZone.com All Rights Reserved.